Turniej Matematyczno - Przyrodniczy
Dnia 31 maja 2005 r. w Publicznym Gimnazjum w Woli Dębińskiej odbył się „Turniej Matematyczno – Przyrodniczy” - konkurs dla klas I gimnazjum. Celem konkursu było sprawdzenie wiadomości i umiejętności uczniów z zakresu przedmiotów: matematyka, fizyka, chemia, geografia, biologia objętych programem klasy I gimnazjum, a także nauka przez zabawę. Został on przeprowadzony w formie Turnieju dla 2-osobowych drużyn. Pomysł na tego typu konkurs zaczerpnięty został z idei konkursu „Matematyczy Czar Par”.
Było 10 drużyn. Każda z drużyn wzięła udział w 9 konkurencjach. Były to konkurencje:
- z matematyki: tangram, krzyżówka, odkrywanka, domino;
- z fizyki: uzupełnianka;
- z chemii: rebusy;
- z biologii: gra w karty „Piotruś-Biolog”;
- z geografii: gra „Jakie to miasto?”;
- oraz gra planszowa „Wiedza ogólna” – integrująca wiedzę z przedmiotów objętych konkursem.
Konkurencje przygotowane zostały przez nauczycieli bloku matematyczno-przyrodniczego tutejszego gimnazjum: mgr Renatę Bzdak, mgr Urszulę Lipińską, mgr Małgorzatę Migdę, mgr Małgorzatę Maliszczak i mgr Agatę Jankowską.
Niezbędne pomoce (gra planszowa, domino, tangram, karty do gry, rebusy) zostały również w całości przygotowane przez nauczycieli.
Poszczególne konkurencje prowadzone, sędziowane i podsumowywane były przez uczniów klas II i III tutejszego gimnazjum. Nad całością konkursu czuwał nauczyciel organizator – mgr Renata Bzdak.
Na bieżąco (wywieszona w widocznym miejscu na sali) prowadzona była Tabela z punktacją zbiorczą, dzięki czemu po zakończeniu wszystkich konkurencji przez drużyny dokonano podliczenia wyników i wyłonienia zwycięzców. Uczniowie mieli też możliwość śledzenia wyników, swoich i konkurentów.
Konkurs rozpoczął się o godz.10:30. Zebranych powitała pani dyr. mgr Lucyna Migdał. O godz. 13 tej ogłoszono wyniki.
Ostateczna klasyfikacja:
- I miejsce: Adrian Drąg i Rafał Koczwara (kl. Ib)
- II miejsce: Andrzej Ledziński i Daniel Pabijan (kl. Ia)
- III miejsce: Artur Kostrzewa (kl.Ia) i Mateusz Migda (kl. Id)
Za zajęcie I, II, III miejsca drużyny zostaną nagrodzone. Wszyscy uczniowie otrzymają pamiątkowe dyplomy.
Formuła konkursu spodobała się uczniom, widać było ich duże zaangażowanie, dobrą zabawę i chęć zwycięstwa. Uczniowie wykazali się umiejętnością logicznego myślenia, pomysłowością i oryginalnością.
Zadowolenie uczniów jest z całą pewnością dużą zachętą dla nauczycieli do organizowania tego typu konkursów.